#
#
#

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím e-mailů

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Partneři

Mikroregion Dolní Střela   Krajinná zóna Plasko

Plzeňský kraj

Turistů ráj

Czech Point   Elektronický portál územních samospráv

Portál veřejné správy    Regionální informační servis

Místní akční skupina Světovina

Facebook Města Plasy

Kudy z nudy

Plzeňsko na kole

Nabídky práce - Plasy a okolí

NTM - národní technické muzeum

NPÚ

Zoo Plasy

Obsah

 

Nový způsob placení poplatku za vývoz popelnic

Město Plasy od 01.01.2023 mění způsob placení za běžný směsný komunální odpad. Obyvatelé si  nově mohou zvolit, jak často chtějí popelnice vyvážet, a tomu odpovídá cena.

Nový  způsob placení poplatku za vývoz popelnic - kroky

 

Informace k vybírání poplatku za odkládání komunálního odpadu

ve městě Plasy a přidružených obcích

(v katastrálním území - Plasy, Babina, Horní Hradiště, Lomnička, Nebřeziny a Žebnice)

 

Město Plasy obecně závaznou vyhláškou stanovuje od 01. 01. 2023 místní poplatek za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, podle které bude poplatek vybírán z každé nemovité věci ve výši                                                                                                                             0,75 Kč za jeden litr odpadu,

přičemž minimální základ poplatku na jednoho poplatníka činí                   60 litrů / měsíc.

 

Postup pro fyzické osoby:

1.            na MěÚ (pokladna) se dostaví jeden plátce za nemovitost    –    možno také elektronicky na    e-mailovou adresu podatelna@mestoplasy.cz, který nahlásí pomocí formuláře - Ohlášení plátce poplatku (v příloze) včetně požadované četnosti vývozu (měsíční, čtrnáctidenní, týdenní) a objem svozové nádoby – nejpozději do 31.01.2023,

2.            na základě sdělených údajů bude provedena kontrola,

3.            na základě předaného formuláře obdrží plátce příslušnou známku, kterou označí svoji sběrnou nádobu,

4.            následně bude vypočten konkrétní poplatek a plátce provede úhradu,

5.            za neobydlené a rekreační nemovitosti (bez občanů skutečně zde bydlících) bude vlastník hradit minimálně 540,- Kč/rok (bez známky - bez nároku na nádobu u nemovitosti) – možno za úplatu – sezónní vývoz nádoby - podmíněno přístupností svozové firmy k dané nemovitosti.

Postup pro SVJ:

1.            zástupce SVJ nahlásí osobně na MěÚ (pokladna) nebo e-mailovou adresu posta@mestoplasy.cz  - Ohlášení plátce poplatku (formulář v příloze) včetně požadované četnosti vývozu (týdenní, čtrnáctidenní) a objem svozové nádoby do 31.1.2023,

2.            město Plasy vystaví na základě sdělených údajů fakturu, následně si zástupce SVJ vyzvedne na MěÚ odpovídající známku.

Pro oba výše uvedené typy plátců platí povinnost nahlásit počet poplatníků v předmětné nemovitosti = počet skutečně bydlících občanů v dané nemovitosti (bez ohledu na trvalý pobyt).

 

 

Termíny:

1.            agenda vybírání poplatku bude spuštěna 01.01.2023,

2.            plátce poplatku odvede příslušnou část poplatku správci poplatku za první pololetí nejpozději do 30.06. příslušného kalendářního roku a za druhé pololetí nejpozději do 31.12. příslušného kalendářního roku; není však vyloučena možnost zaplatit v předstihu na celý rok dopředu,

3.            do konce února 2023 bude svozová firma Marius Pedersen provádět vývozy dle zvyklosti podle skutečnosti roku 2022.

Informace k vybírání poplatků (PDF) (22.27 kB)